Spring naar content

Hoe werf je personeel in de zorg?

Stefan Roefs - Head of account

11 januari 2023

Leuk om te delen?

Wil jij personeel werven in de zorg, maar vind je het moeilijk om aan goede mensen te komen? Of wil je in korte tijd je capaciteit verhogen? Samen krijgen we het voor elkaar, met een doelgroepgerichte, creatieve en datagedreven recruitment campagne. Of denk aan een referral-campagne waarbij je nieuwe collega’s werft via je huidige medewerkers.

Samen zoeken we naar de juiste manier om personeel te werven. Dat doen we vaak en graag in de zorg. Zo wierven we voor ouderenzorgorganisatie Valkenhof enthousiaste vakantiekrachten. Door de emotionele kracht van je merk te verbinden met de voorspellende kracht van data, kunnen we het resultaat van de campagne voorspellen en verbeteren.

Personeelstekort in de zorg

“Verpleegkundigentekort blijft oplopen”, “Personeelsbezetting voor komend jaar enorme zorg”. Dit soort berichten lees je steeds vaker. Het personeelstekort in de zorg is groot. In ziekenhuizen, maar ook in verpleeghuizen en de wijkverpleging. En ook op lange termijn zijn de vooruitzichten somber door vergrijzing, opleidingseisen, de hoge werkdruk, een hoge uitstroom en onvoldoende instroom. Wij zetten graag samen met jou de schouders onder deze uitdaging. Benieuwd hoe? Neem contact op en wij vertellen je meer.

Wat is een recruitment campagne?

Lijkt het je erg ingewikkeld om een recruitment campagne op te zetten? Geen zorgen, wij nemen je stap voor stap mee. Samen werken we toe naar een onderscheidende en doeltreffende arbeidsmarktcampagne. Daarvoor formuleren we een helder antwoord op de volgende vragen:

  • “Waar sta je voor als werkgeversmerk?”
  • “Wat vindt je doelgroep belangrijk?”
  • “Wat doen je concurrenten?”

De opbouw van een recruitment campagne bestaat uit vier onderdelen:

  1. Het opbouwen en het behouden van een employer brand
  2. Het vergroten van de awareness voor vacatures
  3. Het opbouwen en onderhouden van kandidaat-relaties
  4. Het bijhouden van alle inspanningen rondom talent acquisitie

Even terug naar de recruitment campagne voor Valkenhof. Hoe je verlaag je die hoge werkdruk in de ouderenzorg? Deels met bijbanen. Daarom richtten we ons op jongeren. Met een pizza-sessie verzamelden we relevante inzichten over wat jongeren aanspreekt, wat ze belangrijk vinden en hoe ze media gebruiken. Het resultaat: wegens groot succes werd de campagne vroegtijdig beëindigd. Wat wil je nog meer?

See-Think-Do-Care

Bij de ontwikkeling van een recruitmentcampagne zetten we je doelgroep centraal. Met het See-Think-Do-Care model bepalen we jouw campagnestrategie. Dit model maakt inzichtelijk hoe je in elke fase van de kandidatenreis aanwezig kunt én moet zijn. Zo weet je zeker dat je strategie aansluit bij de wensen en behoeften van je medewerkers en het talent op de arbeidsmarkt.

Sterk in het werven van personeel

Ons team heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen van succesvolle arbeidsmarktcampagnes. Wij hebben de ervaring en creatieve, strategische en digitale denk- en maakkracht om jouw nieuwe personeel te vinden. Onze specialisten staan klaar om jou verder te brengen met onverwachte creatieve oplossingen die ervoor zorgen dat jij eruit springt voor je toekomstige teamleden.

Wat is jouw uitdaging?

Een goede arbeidsmarktcampagne begint bij het goed begrijpen van je uitdaging. Wil je meer weten over de kansen die we zien voor jouw organisatie, of over het proces? Neem gerust contact op. We vertellen je graag meer.

 

"*" geeft vereiste velden aan