Spring naar content

in no-time blij met
vakantiekrachten

uitdaging

De werkdruk van zorgprofessionals in de ouderenzorg is groot. Hoe je die verlaagt? Deels met bijbanen. Voor ouderenzorgorganisatie Valkenhof dus de hoogste tijd om jongeren te werven voor vakantie- en weekendbanen. Daarmee verlagen zij de werkdruk van medewerkers, bieden ze jongeren een mooi salaris en ook nog eens werk met waardering. Daarnaast brengen ze ouderen in contact met de enthousiaste jeugd van tegenwoordig. Win-win in het kwadraat.

onze oplossing

Via een pizza-sessie met jongeren verzamelden we relevante inzichten. Over wat jongeren aanspreekt in een bijbaan in de ouderenzorg bij Valkenhof, wat ze belangrijk vinden, hoe ze media gebruiken en we toetsten de tone-of-voice en look-and-feel. Een tipje van de sluier: jongeren ‘cringe’ neerzetten is een no go. Resultaat: een campagne die perfect jongeren bereikt en raakt. Gevolg: wegens groot succes is de campagne voortijdig beëindigd. Beter kan bijna niet.

Allebei blij!

Goed bijverdienen en de bewoners van Valkenhof blij maken. Met dit vertrekpunt brachten we de ‘allebei blij’ campagne tot leven. Ingezet via een lokale social campagne – Instagram en TikTok – met een doorvertaling naar posters, een guerrilla-actie en print (om ook ouders te bereiken). Een geïntegreerde aanpak met een tijdelijke campagnewebsite als leadgenerator en de mogelijkheid om vragen via WhatsApp te stellen. Laagdrempelig en efficiënt.

resultaat

Door targetting op basis van locatie, zorgden we via TikTok en een instagram campagne dat we hen ook op de juiste plek aanspraken. De uitingen bevatten een directe link naar een landingspagina, waar het mogelijk was om te solliciteren of vragen te stellen via WhatsApp. Dit maakte het erg laagdrempelig en succesvol!

icon-sitebezoekers_1 1
+
websitebezoekers tijdens campagneperiode
Sterk_icon_sollicitanten
+
sollicitanten
Sterk_icon_nieuwe collegas_02
+
nieuwe collega’s

"*" geeft vereiste velden aan