Spring naar content

Klanten binden door
ze écht te kennen

Uitdaging

Service staat bij Profile hoog in het vaandel en dat is meer dan logisch als grootste autoserviceketen van Nederland. Deze service uit zich natuurlijk in de fysieke locaties door het wisselen van banden, onderhouden van auto’s en het verlenen van pechhulp. De uitdaging van Profile ligt dan ook niet bij de fysieke locaties, maar bij het doortrekken van deze service naar online kanalen. Hoe kan Profile haar servicegerichte houding ook door de beeldschermen van klanten overbrengen?

Oplossing

Door de data van de fysieke locaties beschikbaar te maken voor de online marketing activiteiten van Profile NL, kunnen we de service van deze locaties doortrekken naar online. E-mailmarketing leent zich hier perfect voor, omdat we de data kunnen gebruiken om heel gericht de consument te mailen met informatie die voor hun specifieke voertuig(en) interessant is! Denk hierbij aan het informeren van de consument over een naderende APK of een bandenwissel.

Sterk Profile dataflow APK campagne

Conversie

Door een gemakkelijk en snel online afspraakproces aan deze informatieve mails te koppelen, bieden we de consument de mogelijkheid om direct een afspraak in te plannen bij de dichtstbijzijnde vestiging. Kwaliteit gaat hierbij altijd boven kwantiteit, om zo relevant mogelijke informatie te sturen naar de meest relevante doelgroep. Conversie gegarandeerd!

Resultaat

De particuliere klanten van Profile NL worden per mail geïnformeerd over de nadering van de APK-vervaldatum van hun voertuig. Op een vaste moment vooraf aan deze datum worden zij automatisch herinnerd om een afspraak in te plannen, mocht deze nog niet gemaakt zijn.

Sterk_iIcoon_auto
%
Stijging APK
keuringen
Sterk_icoon_openratio
%
Open ratio
(e-mail gelezen)
Sterk_iIcoon_CTO
%
CTO
(Click to open)

"*" geeft vereiste velden aan