spelden in een
hopberg vinden
uitdaging
Het werven van 55 specialist operators voor Heineken Zoeterwoude en Den Bosch, een combinatie van machine-operators en onderhoudsmonteurs, is geen eenvoudige opgave. De reden is enorme schaarste van deze technische professionals. Een kijkje onder de motorkap van het sterke merk Heineken bood uitkomst.
onze oplossing
De middeleninzet voor deze campagne is volledig afgestemd op de doelgroep. Zo zijn alle middelen regionaal ingezet rondom Zoeterwoude en Den Bosch in een straal van 30 km. Zowel on- als offline, met onder andere advertenties in regionale kranten (uit onderzoek blijkt dat deze doelgroep weekbladen leest), een huis-aan-huis mailing via Post-NL (niet tussen foldermateriaal maar tussen de reguliere post) en online targeting afgestemd op regio en persoonlijkheidsprofiel. De landingspage heinekentechniek.nl fungeerde als funnel om de campagne in goede banen te leiden. Een open avond is als extra trigger ingezet om de sollicitatiedrempel te verlagen.

Monitoren en bijsturen
De campagneperiode duurde 6 weken. In die zes weken hebben we Google Analytics gegevens continu bekeken en geanalyseerd. Zo hebben we de frequentie van de middelen die de meeste leads genereerden verhoogd en is de landingspage geoptimaliseerd door het kijk- en klikgedrag te analyseren. Dat is pas optimaal gebruik maken van beschikbare data.
we proosten
op het resultaat
Dankzij de goede samenwerking en tussentijdse reportages is het maximale uit de campagne gehaald en is de doelstelling van het werven van 55 specialist operators bereikt. Proost!