Een merk van weleer
nieuw leven inblazen
the original
Een merk van weleer nieuw leven inblazen. Dat is in een notendop, of beter gezegd in een appelkroos, wat we hebben gedaan. Stap voor stap welteverstaan. Want een merk als Covelt van de een op de andere dag omzetten naar Dixap doe je niet zomaar. Samen met het Covelt team hebben we een krachtige strategie ontwikkeld.
Productbrand en endorser
We zijn begonnen met het opzetten van een nieuwe merkstrategie. Gaan we verder onder de naam Covelt met productnamen als Dixap en Sapje, of doen we het anders? Uit onderzoek bleek dat de merknaam Covelt geen gevestigde naam is, daarnaast voelt de naam meer als een bedrijf dan een consumentenmerk. Na een inventarisatie van verschillende opties is de keuze gevallen op het merk Dixap met Covelt als endorser. De redenen: het product is het merk, Dixap is diksap. Daarmee claimen we het origineel te zijn. En eigenlijk is dat ook zo, want Dixap was voorheen het merk van Covelt, al sinds 1948. Wat willen we nog meer:-)
het logo
Een authentiek en historisch merk in een nieuw jasje. Het woordmerk “Dixap”, dat stamt uit 1948, heeft een restyle ondergaan en heeft een vrolijke illustratie van fruit als drager. De hoofdsmaak van elk product bepaalt welke fruitsoort gebruikt wordt. En om het af te maken, is de endorser “Covelt” toegevoegd in de vorm van een sticker op de appel.

Dixap, fruit en verder nix
Het supermarktschap staat tegenwoordig vol met kunstmatig geproduceerde levensmiddelen. De E-nummers en kleurstoffen vliegen je om de oren. Met het statement “Fruit en verder nix”, met de X van Dixap, geven we gehoor aan de bewuste consument.
resultaat
Dat creativiteit en een onderscheidende strategie zijn vruchten afwerpt bewijst Dixap. Naast de verkoop van Dixap bij de Albert Heijn XL supermarkten en Jumbo Supermarkten van Nederland, sluiten ook de kleine filialen van deze twee supermarkten zich aan.
En dat niet alleen. Sinds deze restyle van Dixap hebben ze een groei van maar liefst 28% behaald.