de juiste klant
aan de haak slaan
uitdaging
Al een aantal jaar ondersteunen we het corporate team van Darling Ingredients met marketing- en communicatieactiviteiten. Gedurende deze jaren heeft Darling Ingredients veel veranderingen doorgemaakt. Een van deze veranderingen is dat men niet meer alleen vanuit de organisatie wil gaan communiceren, maar dat Darling Ingredients de wens heeft om ‘outside in’ te gaan communiceren vanuit de dochterbedrijven. Voor ons de uitdaging om hier een meerjarenplan voor op te stellen en alle stakeholders hierbij aan te haken. Alle neuzen dezelfde kant op? Let’s go!
onze oplossing
Een van de eerste dochterbedrijven waarvoor we deze nieuwe strategie doorgevoerd hebben is Aqua Feed Solutions. Aqua Feed Solutions is een concept dat je meeneemt in de ‘solutions beneath the surface’ en je (als professionele viskweker) inzicht geeft in welke duurzame ingrediënten geschikt zijn voor jouw proces en visproduct. Om ervoor te zorgen dat dit gloednieuwe platform goed gevonden wordt door de doelgroep, hebben we een uitgebreide zoekwoordanalyse gedaan welke als grondslag is gebruikt voor de websitecontent.

leadsgenerator
Naast het bieden van informatie, is het platform ook interessant om leads te genereren. Door gebruik te maken van verschillende incentives weten we leads te vangen en door middel van een marketing automation flow op te warmen. Alleen de leads die écht interessant zijn, worden direct doorgestuurd naar sales. Hierdoor hoeft de salesafdeling niet elke nieuwe lead te beoordelen, maar gebeurt dit automatisch. Dat scheelt een hele hoop tijd!
resultaat
Binnen het eerste jaar na livegang van Aqua Feed Solutions zijn de volgende resultaten behaald:
op de website
per jaar