Spring naar content

Terugblikken en vooruitkijken met tevreden klant Boels Rental

Sanne Tops - Projectmanager

22 januari 2024

Leuk om te delen?

Al meerdere jaren werken wij intensief samen met Boels voornamelijk op het gebied van interne communicatie. Afgelopen week hebben wij samengezeten met Annick Slangen, adviseur interne communicatie, om terug te blikken op het afgelopen jaar en alvast vooruit te kijken naar 2024.

De plannen die Boels had staan voor 2023 zijn bereikt, mede dankzij de ondersteuning van Sterk Merkregisseurs bij diverse projecten! Het project waar Annick het meest trots op is; de realisatie van nieuwe signing door het hele pand van het Boels hoofdkantoor. De signing bestaat uit een tijdlijn met circa 90 hoogtepunten, die door het hele hoofdkantoor te zien zijn. Binnen deze tijdlijn wordt de geschiedenis van het familiebedrijf Boels weergegeven. Feiten komen aan bod, maar ook leuke creatieve uitingen. Alles met het doel om medewerkers te betrekken bij de organisatie en om een glimlach op het gezicht van medewerkers te krijgen. Inmiddels is Sterk dan ook helemaal thuis in de huisstijl van Boels, waardoor er weinig gebriefd hoeft te worden.

Om Annick te citeren: “Sterk is een creatief bureau. Ze zijn goed in het meedenken en doorvertalen van de boodschap die wij willen overdragen. De lijntjes zijn kort, waardoor er snel geschakeld wordt. Ze kunnen de kleine dingen oppakken, maar kunnen ook meedenken over het grote geheel. Zo word je helemaal ontzorgd als klant”.Terugblikken en vooruitkijken met Boels Rental

Medewerkersbetrokkenheidsonderzoek

Om te zorgen voor een optimale communicatiemix wordt jaarlijks de medewerkersbetrokkenheid binnen Boels onderzocht. Hierbij levert Sterk een bijdrage in de vorm van opmaak en verzending. Door het creëren en ophangen van posters op alle werkplekken, verspreidt over 18 landen, en door alle 5.000 medewerkers individueel een flyer toe te sturen, ontvangt iedereen de nodige informatie.

Hoewel de resultaten van dit jaar nog niet bekend zijn, waren deze gedurende de eerste twee jaar van onze samenwerking al positief: namelijk een betrokkenheidspercentage én invulpercentage van beide 80%. Wat inmiddels wel bekend is, is dat het invulpercentage van het recente onderzoek gegroeid is van 80% naar 82%. “Een mooi resultaat, dat weergeeft dat onze interne communicatie bijdraagt aan het doel van dit project” aldus Annick.

Ook voor 2024 zitten er alweer enkele plannen en projecten in de pijplijn, waarbij Sterk weer mag ondersteunen. De rol van Sterk volgend jaar volgens Annick: “doorgaan met wat ze nu al doen!”.

Wil jij je interne communicatie naar een hoger niveau tillen? Neem gerust contact op.

Meer lezen

Employer value proposition

In 4 stappen naar jouw employer value proposition

Lees verder
Brand management

Merkconsistentie in je brand identity

Lees verder
Employer branding

Wat is employer branding en hoe kom je tot een succesvol werkgeversmerk?

Lees verder

"*" geeft vereiste velden aan